Opis:

CODES Strategie Integracji – pomagamy połączyć oferty firm po fuzji lub akwizycji Transakcja fuzji i przejęć (M&A) kończy się sukcesem dopiero po zamknięciu i pełnym wdrożeniu procesu integracji obu firm. Według różnych badań nawet do 80% transakcji nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Ryzyko niepowodzenia wynika z podziału procesu na trzy faz poszukiwania partnerów, przygotowywania transakcji oraz integracji firm po transakcji. W pierwszej zbyt często firmy koncentrują się na „taniej okazji”. Druga faza często skoncentrowana jest na negocjacjach i poszukiwaniu finansowania, trzecią fazę dominuje integrowanie struktur organizacyjnych i systemów informatycznych. Według analiz CODES Strategie Integracji dołączenie do tego procesu perspektywy rynkowej i poszukiwanie strategicznych synergii pozwala na szybsze i lepsze realizowanie celów postawionych przed transakcją. Firmy po fuzji lub przejęciu stają w nowej sytuacji konkurencyjnej, zmieniają się ich kompetencje rynkowe i sposób działania. Stają się innymi markami. Integracja marek i portfeli ofertowych ze strategią biznesową jest jednym z głównych wyzwań jakie stają przed zarządami.